Učitelj

660 ДЕЧЈЕ ИГРЕ

С оваким радом и поступком учитељ ће се избавити од тужакања ученичких и расправљања кривица појављених при игрању; не ће морати забрањивати ову или ону рђаву игру, јер их тада не може ни бити. А ученици ће гајити међусобну љубав и поверење и учити се реду.

У опште дакле овакво одржавање дисциплине и овакав рад, само ако се марљиво, тачно и с вољом врши, донеће користи и с моралне, естетичке и хигијенске стране, М. Ралетић.

ДЕЧЈЕНГРЕ

од С М. Ала,

"

30. Ко на тебег (Прибележено у 'Грстенику). За ову пгру не треба много простора — свега 3 до 4 метра у квадрат. Игра се често, кад је на пољу рђаво време и у однику и у соби, — Играју је већином вршњаци, и то више неодрасли, одраслији. Број играча је неограничен — 4 најмање, па ни више; све једно је, ил био број играча паран, ил непаран. — Никаквих нарочитих справа не треба за ову игру. Игра се у свако доба године, но скоро увек, кад не може што друго да се игра – махом или зими, кад јена пољу веома ладно или мочарно, или иначе кад је кишевито време, или у вече по мраку, кад не смеју по помрчини да, се јуре, а ређе, скоро никад, дању, на чистом дану.

Х

Ватају се на штап, па, на кога падне игра, вежу му очи марамом, и онда он гиби, уги, одупре рукама о колена, и улпби леђа — начини св коњ. Сад један од дружине који му драго, узјаше га. Тад један други од друштва запита:

— Ко на тебе; —

Коњ погађа — ал само једном; при том не сме дапипа онога, што га је узјахао. Ако не погоди, онда одговори онај, ког је коњ именовао: „Не чогоди!“ — п онај што је јажао скида се, и не казује се ко је тај био што је јахао, већ га сад одмах узјаше ко други, а често и онај исти, и пита когод други.

Ко погоди, онда онај, што је јахао, гиби, па јаше ко други, а он погађа. И тако се игра продужује даље.

Неки пут не вежу очи, да не дангубе, но му један од играча држи очи руком, па тај после и пита. По некад се нађе по неко, који неће да игра, но само држи очи и пита.

>

Сва је вештина. у погађању, а за то треба доста бистрине и прибраности, и треба запамтити и довести у свезу млоге особине јахача; а има вештине и у начину јасања, да га коњ не позна лако.