Učitelj
ЗАБАВА И ПОУКА 671
Овако би требало радити и са трећинама и шестинама,) које такође имају заједницу међу собом. Петине треба прећи засебно,
Како при показивању делова и њиховог постанка, тако и у примерима треба се што више служити очигледношћу.
Свет. В. па ---ф=—=—р—___________________ ЗАБАВА И ПОУКА ИЗ ШКОЛИНОГ ЖИВОТА Што желит да ти други чине, чини и ти другима. — Једног да-
на дође ми Војин из |. раз, и замоли ме да упитам ђаке није ли ко нашао његов нож. Беше га изгубио негде око школе. Ја му учиним по вољи. Сазовем све ђаке и упштам. али сви рекоше да нису нашли.
Обичај је у мојој школи. да кад год нађу ма какву ствар око школе а ђачку и ма где на путу, да се распита чија је и да се да. Ако се не нађе чија је, остаје ономе који је нашао. До данас се нико о овај обичај није огрешио. па сам потпуно веровао ђачком тврђењу да га нису нашли. Али обратим им пажњу, ако га нађу да га даду Војину. Војин беше тужан. Сигурно не због ножа, колико што ће га ружити код куће; но на ову моју поруку, нада му разведри лице и обори очи доле,
Прошло је од тога неколико дана. Ја сам на Војинов нож забора вио, а и он ми није ништа споменуо. Тек једног дана бејах пустио ђаке 1, П. и И, раз. на одмор, а ТУ раз задржах мало док им прегледам задатке. У један пут улети Војин у школу и ослови ме: Господине, Милоје је нашао мој нож па ми не да!
— Како тор упиштах зачуђено. < — Јест, господине, не да, потврдише пуно њих који уђоше за Војином. -
— Зовите Милоја!
Милоје иде са свим слободно. Нож држи“ чврето у руци. Лагаће ме и неће лако пустити нож, помислих у себи.
да тим уђоше и остали ђаци из радозналости. . — Свак на своје место, рекох им, и седите.
Ту мало поћутах, мислећи како да отпочнем „ислеђење“. — Шта ти рече, Војине, рекох да би Милоје чуо да га друг оптужује. У ' -
ђ) Ма да по програму шестине долазе у Мр. опет.ее овде могу моменути па и у П р. треба трећине и шестине прећи упоредо.
456