Učitelj

новости 14

1) Што су приликом давања места појединим наставницима вођени сви обзири и имале у виду све околиости, у којима се налази дотична, школа или наставник, Том приликом гледало се, да наставници по спреми буду правилно распоређени по школама, а и да се оправдани захтеви појединих општина задовоље, јер је сагласност између учитеља и општине битна потреба за живот школе, пошто од расположености општинске управе према школи зависи и уписивање ученика, и њихово долажење у школу, и добављање уџбеника, наставних средстава, књига, материјала за употребу у школи и др. потреба, и школска послуга и оправка, школ. зграде и т. д; тако рећи целокупни живот једне школе. Па ипак. поред тога, што су, приликом грађења распореда, више преовлађивали. разлози, који бране интересе школине, него интересе појединих учитеља, од свију премештених учитеља велика већина премештена је по модби, а то значи да је велика већина премештени» учитеља задовољена. |

2) Као добра страна овога распореда може се узети и то, што овим распоредом ни једна учитељица, није раздвојена од мужа-учитеља, као што је то-зимуе бивало. Да то тако буде, сем породичне среће и роди тељске дужности учитеља, разлог је и тај, што учитељ и учитељица, када су муж и жена, могу у једној школи повољнији успех постигнути б тога, што ће се узајамно у раду потпомагати и једно друго замењивати, ако би било потребе, да једно од њих одсуствује. А поред тога. од велике је важности и то, што суу могућности, да се договором уна“. пређују у раду. -

8) Најпосле добра је страна овога распореда и то, што су нови кандидати и кандидаткиње добили рђавија места, (изузимајући неколико, случајева с особеним приликама) и што је тиме утврђено, да се боља. места дају доцније као награда за ревноснији рад у школи, или у просвети у опште, у књижевности и т. Да ово је и мишљење учитељске, скупштине било.

Мањина премештених учитеља и учитељица премештена, је „по потреби.“ Њих би могли поделити у неколико категорија.

1) Премештени су они учитељи, који су протекцијама и др. неџра“ вилним путевима раније добили боља места, него што заслужују 2 У рђавијим су местима њихови бољи другови или чак старији, одлични учитељи. То су махом млади људи, који треба док су млађи да раде на своме узвишеноме послу онде, где је њихова младићска издржљивост преко потребна, а доцније, ако буду ревносни у своме иослу, могу добити боља места. |

2) Премештени су они, који су рђави учитељи, и као такви нису могли и даље остати у местима, из којих су овим распоредом премештени.

8) Премештени су они, који нису могли постићи сугласност 6 онштинским управама и грађанима своје школске општине, а ми смо напоменули, од колике је важности то за напредак школе,