Učitelj
нов МЕТОД 158
вуците усправљену дугачку „Сад косу црту са сриједе горе у десно“! „Сад косу па доле!“ И као што се види ђеца цртају све оно, што им учитељ заповиједа, а сама баш пи прекрстити, — Тако је свршио и са ријечи: око. Пазите сад: о-к-о и т. д. И кад је овђе, што је хтио свршио, прешао је па прављење ријечи око са дрвцима Како ће ђеца ову ријеч од дрваца направити, то ће најбоље знати читаоци, који су правили ријечи од слова. (штампаних), по што су рукописна слова свршена. Онај, који је: то радио, видио је како то иде тешко, што је далеко лакше за већим и. готовијем словима радити, него ли претурати читаву гомилу дрваца и тражити разне комадиће и разног облика слова. А зна се још и то, да свако. слово има више својих делова — комадића ит д.
Кад би изостало из овијех предавања оно цртање штампапих слова. и прављење истијех од дрраца, и кад би почео са рукописним словима, онда би предавања могла послужити за углед у почетној настави. Онда. би морало пзостати и оно растварање ријечи на гласове — и то би уступио ученицима у интересу саморадње, да они то чине. Али кад то пије овђе, онда морам да рекнем, да је писац „Новог метода“ „много хтео, много започео“... - ·
Мени се чини, да је писац „Новог метода“, било намјерно иди нехотице сишао са правога и природног пута почетне наставе. О тога му га, у интересу основне наставе п њенога напретка · не бих могао препоручити ни у ком случају. ј -
Сем тога са овим његовим „новигем методом" читања и писања помоћу штампаних слова, хтио је писац да постигле ово:
1, Да изнесе своје мишљење о том начину читања пред једним велпкијем бројем учитеља-ца, као што је на Скупштини, те да тим чланове њене мало заинтересује с тим назови „Новим методом“. 5
%. Да по том његовом „Новом методу“ напише (изради) Буквар, ког. ће му многи слушаоци узети и за шкољу (ђаке) употребити, те да се и на тај начин што заради ; јер му је онај први ортачки Буквар постао неупотребљив.
Толико сам имао рећи о овоме „Новоме методу“, ког је г. Јовић памијенио Х. Учитељској Скупштини,
Војин Ж. Љешевић ова фек-о———
О ХрИВИЧНОЈ ОДГОВОРНОСТИ УЧЕНИКА.
—==——
Свакоме наставнику добро је познато, како у школи мора бити пзвесног реда и како се, ради одржања истога, пропис ју извесна правила. Да је ред у школи неопхедно потребан, о томе не може бити спора, јер се без реда не да замислити успех у настави нити се без њега могу
_ УЧИТЕЉ 50