Učitelj
0 ЗАНИМЉИВОСТИ НАСТАВЕ 815-
уродити. Има небројено случајева где се на ово слабо мотри од стране неких „жалосних васпитача“, који својим штетним поступком убијају важност вредним и добрим наставницима. Овакви раденици са полутанском спремом и погрешним радом у школи задају велике бриге онима, који својски врше оно, што им у дужност спада,
д) Народ лепо вели: „боље је умети него знати“, тако је исто у наставно-васпитном погледу. Не може се нилшта применити, што се добро» незна, Од овог важног правила не може се одступшти. Ако хоћемо, да деци неку сталну својину дамо, која, ће им целог живота остати, не може се то постићи, ако се васпитач добро не покаже, да је знањем наоружан и да уме на вешт начин то исто ч другоме дати.
Дакле стручна спрема и вештина у примени од неоцењене је педагошке вредности за школски живот !
е) Кад би прелистали историју васпитања наишли би на много штошта, што нам је данас за чудо. Као што се није пазило какву су научну спрему васпитни раденици имали, исто тако није се зледало на телесну, спољашњост, дакле на здравље васпитача, Како је некада било, тако је до скора и код нас било. Али, и своме је не давно учињен крај. И тако, данашња наука у интересу саме наставе захтева на првом месту: да је ма=ставник здрав, без тељесниг недостатака; сем тога, "да није пе већ да је у раду окретан, и увек, да се весво показујв.
Спољашњи чаљлед васпитача џ његово понашање много утиче на расположење духа ученика од чега зависи: да ди ћемо наш рад деци омилити пли не. Но, свакојако је, да се тешком муком постиже ако црте лица показују неку мржњу, неку љутњу, неки страх... Јер, као што знамо, ово је духовни мач, који дубоко у неразвијепу душу деце убоде гради од чега тешке ране произилазе... А, да овога не буде тражи се од сваког васпитача омладине, да погоди прави пут у васпитању, те да се добро сачува од свих оних зала, која су од велике штете по ученике, 0, како је лепо и добро, кад се на лицу учитеља, благ осмејак види, а. веселост даје јемства,. да нека узајамна љубав у раду између њих веје!.. Ту мора бити дела, успеха, И тек само у том случају, учитељ је својим радом задовољан, јер очима гледа резултат свога зноја, свога труда. Нема, племенитијег посла, но кад се какав рад вољом и заузимљивошћу ради. Ваља живо настати, да се радозналост (интересовање) књ раду буди, а то ће се створити једино разумним и смишљеним путем. Нека једном на свагда школа затвори своја. врата оним васпитачима, који влоупотребљују оно, што се од њих с правом тражи, те да се горког кајања и тешког терета сачувамо 5
ж) Деца су по својој природи немирног дужа, те тако за њих је највећа духовна наслада, да све виде и да све чују. Кад би се ово своме току оставило, значило би, да о њима озбиљног рачуна не водимо, већ. хтели не хтели, интерес наставе од нас тражи, дасе у неколико то спречи, иначе, дисциплину би заменио неред, а кад то у школи овлада ни помена. не може бити о томе: да ће нам рад у настави од користи бити,