Učitelj

из школског ЖИВОТА 545

буџета извесну суму на тај циљ. Уређење ђачких колонија поверило је учитељици Довили. У прпсуству њеном компепја састављена од лекара, прегледала је ученике-це у свима основним школама и написала списак ученика-ца којима је потребно било, да оду изван вароши ради поправке здравља Првог Септембра кренули су се па пут управитељ колоније Саво и г. Довила са 18 ученшка п 18 ученица на обалу морску у в. Алмуњечару — удаљена од Гранаде 14 миља. Варошица Алмуњечара је близу мора и то на два морска гребена, који улазе у море, прекрасно место са скоро тропском вегетацијом, а што се тиче јевтипоће — невероватна је. У варошици има доста купатила — Општинско преставништво с вољом је дочекало ученике и ставило пм на расположење две зграде — њихове основне школе — које су на једном узвишеном месту до цркве «с једне стране, а с друге до неког старог разрушеног града римског, а можда и арапског. Около узвишеног места размештене су куће мештана са баштама, терасама, алејама п тд. А одатле је диван п изглед на море средиземно....

У школској зградп биле су две простране сале, у којима су деца спавала, и једна мала соба, где су деца оставила своје стварџ

У башти им је био вењак где су деца ручавала п вечеравала, а у једном крају баште била је чесма, где су се деца умивала. У истој авлијп била је кујна п соба за куваре. Уређење баште п соба било је што може блти простије, п само је оно бпло од ствари, што је најнужније, а особито се пазило на ред-и чистоћу Пазили су да децу пе навпкавају луксувном животу, него што простијем начину живота п може се казатп да су се деца томе брзо навшкла.

Дневни распоред био је овакав: у 5 ч. у јутру деца су устајала. Женска су се деца умпвала до пола тела сапупом, а мушкарци само по обраву, п одмах су ишли у башту те залпвали цвеће. После овога деца су добијала доручак п то: комадић хлеба, чоколаду и по пеколпшко комада смокава. |

После доручка деца су се пграла још пеко време по башти, па су одатле шшла на купање. Сваког дана по две девојчице редом чпстиле су спаваће собе, а мушка су деца за то време писала у свом дневнику, шта су прошлог дана видела, а деца која нису знала да шину чпстила су хаљипе по обућу. Све је ово рађено лод надзором вастштачице. У 1ч по подне деца су ручала, при ручву две су девојчице доноселе и раздавале јело. - ј -

Учитељ Кастило делпо је деци хлеб п вино, а два ученика раздавалп су хлеб п воду. Увек се пазило да се деци даје што простија, али

јача храна “ Што су све сама деца радила тим се хтело да се развија љубав ка целшти — друштву. | ~