Učitelj
СВЕСКА Т. СЕПТЕМБАР — бе = БЕОГРАД 18 Х.
УЧИТЕЉ
„ЕДИ ПА МИЛЕ Ш МИ
МИСЛИ 0 ПОБОЉШАЊУ НАШЕГА МРТИА О ОБРАЗОВАЊА 7)
изложио ЈОВ. П. ЈОВАНОВИЋ
УЧИТЕЉ.
5
——===——
:Е
у
„Тешко је, а по готову са свим немогуће, извидати све људске болести, па ипак се лекари труде да их извидају. Тако. ћемо и ми огледати, да се школеке ствари исправљају“.
Коменски.
Велика несразмера, која влада у свету између животних нотреба и органских клица, чини, да је све, што на кугли земљиној живи, принуђено, да се међусобно бори и отима о те животне потребе без којих нема живота. ~
Из ове гепрекидне борбе, која се и на племе људско равпростире, развила се и: потреба, да човек још у младости прибави себи нужна знања, која ће му помоћи, да што лакше прибави себи животне потребе; једном речи, да се за живот стреми, јер је знање најјаче средство, које човека чини моћним
_ да може прибавити себи средства за живот, те живи и напре-
дује, а човек без знања постаје слаботиња, која подлеже утицајима моћнијега те пропада, а то је неминовна последица, ове међусобне непрекидне борбе Последице ове борбе виђамо свакога дана око себе. Све хуманитарне установе и друштва нису ништа друго, до тежња
%) Расправа ова рађена је поводом постављених питања од стране господина ми-
нистра просвете и црквених послова.
1. Шта се може учинити ва, утврђење и унапређење изученога у основној школи код оних њених ученика, који не продужују школовање #
П. Шта се може учинити за раширење писмености у народу, где се е којих год у не може отворити редовна основна школа з
УЧИТЕЉ | . 1