Učitelj

МАТЕРИЈАЛНИ И МОРАЛНИ ПОЛОЖАЈ ДЕЦЕ 361

„Данас кад је жена постала нама равна и кад она врши многе мушке послове, често се догађа да се човек и жена так. миче о једно место.

На прагу жена говори: је

— Пустите ме да прођем прва.

— А за што

— Ја сам жена.

— А ја мишљах да више нема људи и жена »

= Значи, да ви заборављате галантерију!

— Извините. Ако жена тражи покрај једнакости галантерију, она у своју корист враћа у живот привилегију које се човек одрекао. Ми не можемо више бити галантни, ако нећемо да смо будале. Ја се дакле користим својом НРДИСОНОШВУ физичком, гурам лактовима и пробијам себи пут и пре вас“

И тако мнима морална револуција која је изравнала жену са човеком даје повода, на крају крајева, сукобима, у којима, као у борби за опстанак, слабији подлеже.

Ово искуство није уништило укус Норвежана за смеле новине. Они се не задовољавају, што су им у основним школама измешана деца оба пола, него хоће да су сви дечаци и све девојке свију сталежа друштвених обавезни походити школу

„Тако ће, говоре норвешке демократе, бар један пут, у почетку живота, бити додира и заједнице мећу свима људима“.

Овај пројекат има, у теорији, нешто велико у себи. Свакојако нигде неби покушај овога новога система васпитавања могао бити изведен у повољнијим за ПИ приликама него ли у Норвешкој.

(Кеупе редасоглдие). Св.