Učitelj

ЗАБАВА И ПОУКА 401

И

Кажите ми:који су именитељи у овим разломцима. (Напиши неколико на табли). Хајде сад кажите ми редом на колико је делова целина подељена! (у првом на 9. другом на 4 ит.д.) Кажите ми сад бројитеље у свих ових разломака.

ж

Написати на табли: у 7 Ур

Прочитај, Н., ове разломке... Шта је именитељ у свима 4. А шта је бројитељг У првом 2, у другом 4, а у трећем 6. Који од ова три разломка највише вреди %/,. А најмање У. Можемо ли од једне целине узети 9,7 Не можемо. Шта се мора радити; Морамо имати две цетине; од прве узети у, а од друге 2. Како ћемо од целине узети 7,7 Поделићемо целину на 4 дела, пак ћемо узети сва 4Д. Шта, дакле, више вреди: '/, или | целина. То је једнако. А 5, или 1 целина% %/ више вреди“ За колико виле“ Ва у или от МО чему ћемо познати разломак који вреди више од целине, који вреди мање од целине и који вреди колико и целина Познаћемо по бројитељу: ако је бројитељ мањи од именитеља, онда разломак вреди мање од целице, ако је бројитељ већи од именитеља, онда вреди вшше од целине, а ако је бројитељ колико и именитељ, онда је раван целини,

Љ.

=> ––————

ЗАБАВА И ПОУКА

ИЕ

РАДИША“)

Било је то у ночетку школске године. Већ је неколико дана како ми никако у школу не долази један ђак, по. имену, Радиша. Неки ми ћаци веле, да је болестан, а други причају, да су га виђали како иде по, улицама, и да га отац од школе задржава. Како се са извесницама нисам могао помоћи, то после школских часова, рекох једноме

ж) Бележнит једног учитеља изостао је из ове свеске због извесних. сметња у рукопису. : |