Učitelj
НЕШТО О ДЕЧЈОЈ ПАЖЊИ у школи 475
али се услед сметености само сплело и ухватило у лажи. За такве случајеве довољно је да се само изведе на пут. Али има случајева, где деца услед јаке Фантазије причају будалаштине у које и сами донекле верују. За последње случајеве могло би се употребити срество извођења пред другове, причање њихових Фанастичних комбинација и јасно исмевање њихово дочим ће то и сами њихови другови прихватити и довршити !...
При крају смо.
И при истраживању узрока, и при примени срестава за сузбијање лажљивости, сваки васпитач треба да прилази са отвореношћу љубазношћу и поузданошћу — а несумњиви ће успех постићи, ако се он буде умео одржати на висини свога ауторитета, ако буде и сам ценио и поштовао истину високо, ако је безпрекидно одржавао према свима једнаку правичност и ако је стекао љубав својих васпитаника. ·
М. М. Станојевић
учитељ.
У — ов
НЕШТО 0 ДЕЧЈОЈ ПАЖЊИ У ШКОЛИ
„Пажња је најважнији услову настави и васпитању“. Вунт.
Сваки наставник зна из свог сопственог искуства, да је код деце, у основној школи врло тешко изазвати и одржати пажњу. Та тешкоћа одвела је многе наставнике на странпутицу. И данас ће се наћи наставника, који мисле, да се пажња код ученика може изазвати и одржати с дисциплинским мерама. Данас већ нема места томе. Ако се некад мислило и могло мислити, да се дете застрашивањем и батином може приморати, да пази и ради што му се наређује — данас је већ немогућно тако мислити а још мање радити, (С дана у дан сваки наставник добија уверење, да су батине и друге. дисциплинске мере најмање срество за пажњу, већ да се морају тражити друга хуманија и поузданија срества, која нам казује Педагогија заснована на начелима психолошким. Признајемо, да се дисциплином може успети: да нас ученици гледају у очи, да седе право и мирно, али ко нам може јамчити, хоће ли и њина душа бити на то управљенаћ — Очи су им ту, али мисли — памет — где су им — то Бог зна. |