Učitelj

ЕЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД 813

у Ковчежићу, као што је и пређе било.“) Може се правдати што је Просветни новчежић, нови уредник заменио Ковчежићем, јер чешће у њему не мора све бити просветно, али нема оправданих разлога за одвајање нарочитих рубрика, које су у Ковчежићу као подруорине могле остати, а то су: Гласови о школама; Просветни записи, или како се то пређе звало Разни записи; Белешке из науке, или, како се то пређе лепше звало, Научни прилошци; Просветни добротвори ит.д. Разлози за ово спајање рубрика и подрубрика важе они исти, које смо напред навели кад је било говора о рубрикама: Оцене ц прикази, Преглед школских листова и Критика. и библиографија. ж

На завршетку је априлске свеске изјава од уредништва, у којој нови уредник казује правац кога ће се држати при уређивању овога листа.

Ж

У мајској свесци штампане су ове ствари: У елужбеном делу већ као обично: укази, претписи, расписи и одљуке. У радњи Главног Просветног Савета штампани су записници 684-ог, 685-ог и 686-ог саветског састанка. Уз први записник наштампана су два реферата, и то: први Андре Гавриловића о књизи Неимари, од Косте Петровића, и друга Милутина К. Драгутиновића о књизи Приповетке, од Милке Алексић — Гругурове.

У науци и настави довршени су чланци Педагошка, Ходегетина, од д-ра В. Бакића и Значај Историје за самообразовање, од Н.Карјејева у српском преводу од Свет. Ст. Симића. Ручни рад у мушк. осн. школи, од Јов. О. Јовановића, продужује се и у овој свесци,

Под рубриком Школски летопис штампана је Статистика цспита зрелости за 1895.—96. школску годину. Ова рубрика није заступљена у априлској свесци. Раније је чешће обрађивана, и то пре Науке и наставе а после Радње Главног Просветног Савета. У осталом ту јој је и природније место.

У оценама и приказима наштампана су три реферата. Први је врло леп и опширан реферат Јаше М. Продановића о — Зорици, књизи за младеж, коју су удесили Мих. Јовић и Д. Ј. Путниковић. Други је реферат (Ж. О. Дајчића о ХУГ књизи Годишњица Н. Чупића. Трећи је реферат Рад. Васовића о једном уџбенику за Француске средње школе, у ком је географски описана Азија, Океанија и Африка (Улда! де Ја Вјасће ве Сатепа р' Ае а. Соџез де

Ж) У том је правцу већ нешто учињено у мајској свесци.

#