Učitelj

ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД 63

школи у Краљеву и у лозном расаднику за подмирење државних и народ. потреба у Букову. Г. Министар нар. привреде одредио је на име помоћи сваком учитељу по 83 динара дневнице а осим тога учињене су и олакшице у подвозу жељезницом и лађом а у месним школама припремио им се је и стан бесплатан. ;

Ти курсеви отпочети су 15 а свршени 29 јула. Предмети који су изучавани на курсу ови су: воћарство, виноградарство, свиларство, пчеларство и градинарство. -

Да је успех у самом предузећу за које се лати срп. учитељ песумњив то неће нико одрицати а ради боље илустрације пожртвовања, воље и родољубља срп. учитељства и у овом корисном предузећу, навешћемо један извод из извештаја са курса у Краљеву, који

је штампан у „Тежаку“ (у бр. 32 од ове год.) орг. срп. пољопр. друштва. |

„Живо интересовање за пољопривредним знањима, ревност и приљежање које су курсисти пољопривредног курса у Краљеву показали, као и успех, који су за врло кратко време курса постигли у савлађивању предаваних им пољопривредних знања — не смејуи не треба да остану нечувени и не забележени.

„Ако би сваке године слушаоци пољопривредног учитељског курса показивали толики успех, као што без зазора смемо да тврдимо да су га показали овогодишњи курсисти у Краљеву, онда би значај и важност ових курсева превазишла далеко циљ, који се жели постигнути њима. Онда би учитељи наших основ. школа били ин учитељи пољске привреде не само уређењем школ. башта и пољопривредном наставом својих ученика, већ и својим стручним пољопривредним саветима пољопривредницима у чијој средини живе — а нарочито ако би се ови курсеви продужили у место 15 на 30 дана И познавајући наше основне учитеље као вредне и озбиљне раденике у опште, ми не сумњамо да ће и будући курсисти показати ону исту вољу, истрајност у раду, па и успех, којим имамо да се иохвалимо са овогодишњег курса у Краљеву.“

Слушаоци пељопривредног курса у Букову поред практичног рада и теориских предавања која су трајала сваког дана од 7т—1 часова пре подне и од Фу,—6у/ по подне доспевали су те су држали и копференције са својим наставницима на којима су решавали о свима оним стварима, које сметају или које би допринеле оснивању школ. баште при основ. школама.

„ Тежак“ је донео резолуције које су донесене на овим конфе-

ренцијама у свом З0и 3! броју од ове године и ми их по „Тежаку“ саопштавамо нашим читаоцима. (