Učitelj
660 у 34 ШКОЛУ И УЧИТЕЉА
који предмет. Уз то би се упознали са лајпцишким основ. школама, а и овде би могли проћи кроз учитељски курс из ручног рада у мушкој школи по нарочитом лајпцишком начину. После свега овога имали би да заврше своје практично стручно образовање, које су већ донекле проучили, путујући још неко време са саксонским школским надзорницима по селима и мањим градовима. После тога би имали то исто да учине и у Чешкој и Хрватској и Славонији, те да проуче и тамошње уређење основних школа и начин надзиравања. И с тим би тек завршили целокупно своје _надзорничко образовање. “
Пошто би се вратили у Србију морали би се подврћи надзорничком испиту, за који би се прописала нарочита правила, и тек тада би се испостављали за среске надзорнике они који би испит добро положили.
За ово спремање на страни било би потребно око три године. Са мање времена не би се могло добити ништа солидно. МИ обласни надзорници могли би се спремити за ово време, само би њина спрема била нешто друкча: шира и дубља.
На овај начин, држим, могли бисмо добити потпуно спремне и стручне надзорнике, који би били у стању и целу ову нову установу извести на опште добро. Сваки Аруги пут мени се чини крпарење и опасно експерименти- | вање. Размислимо добро пре но што прекршимо !
9. Када да уведемо сталан надзор 2 На ово питање већ је у главноме одговорено уз одговарање на претходно: онда, када добијемо спремне надзорнике. ___Но, ако би министарство просвете имало сад одмах бар неколико спремних људи, могло би на појединим местима одмах учинити оглед, ако не са сталним (пре испита, надзорничког) а оно бар са привременим среским надзором нпр. у Нишу и околини, у Београду и у једном забаченом школском срезу (нпр. у Ужичком округу или Крајини). Ово би баш било, по мом нахођењу, врло потребно, те за оне три године да се прибере неко искуство у овоме које ће. _мотицати од наших прилика, па да расписи о увођењу стал.