Učitelj

школско КРЕТАЊЕ У СВЕТУ 919

пе Ее = = ===

| | | | =“ = ђ> 4 зФ | о Е 85 |Н7Е | [те = а в>»БЕ% Поа 56 обнЕ | „> Б»ЕнНн : 1 8 =. о = об 5 Е СЛУЖБЕНИ ЧИН |= | за пе = ва 5 ЗАК Е г МЕ а з 25 = = | 8 За Зи н> Е Ру Ф К зе | = о Б 1 о Фђ, о гљв Е = Ф Ен Б Бр> ни > Е- | књ | Б | Би ~ нН Управитеља 118 68 =589/) 80=259) те6 9 11109) 7=6 %/0) Виших учитеља 195 49 = 39 „ 2520 „| 5=4 „|40=8% „| 6=5, Редовних учитеља 547. 19= 3 „ 19= 8 „| 2=08 „501=92 „| 6=1, Помоћника учитеља 124 8= 6, 6=5, 121 „10786 „| 2=825, | | . ТУ 1 ] Свега уза] 3915 „| в0— 8 „| 1516 „65972, | а. | |

Према овоме у пруским учитељским школама. раде 727, учитеља који су свршили само Учитељску Школу, а то је огромна већина, док је других мали број, тек 289, па и међу овима има их 99/ који су најпре свршили Учитељску Школу п били учитељи основних школа.

Да су се ови некадашњи учитељи основних школа показали способним у Учитељским Школама, потврђено је с најмеродавније стране, Кад је пре пет година неке интерпелисао владу у скупштини у погледу уређења плата учитеља у Учитељским Школама, одговорио је у име владе тајни земаљски надсаветник бСеттат ово: „Повишица је плата како за друге државне чиновнике, тако и за учитеље Учитељских Школа од преке потребе, али ће се то морати чекати док се среди Финансиско стање. Да се међусобни одношај између Учитељских и основних школа олакша, треба да се постављају у Учитељским Школама само такви учитељи, који су стекли 60гатијв искуство у основној школи. За то се на томе ради, да се укину досадашња места помоћних учитеља у Учитељским Школама, а установе места редовних учитеља, којаће се одмах попуњавати учитељима осмовних кола“

Тако у напредној Пруској, а како је код нас познато је.

АМЕРИКА

Школске и. просветне прилике 9 државици Њујоршкој (Заруожжвне Државе) у години 1890 —7. — По једном званичном извештају, 30»