Učitelj

к

СВЕСКА 7. БЕОГРАД 1899. МАРТ ГОДИНА ХУШ

·. УЧИТЕЉ

| ПЕДАГОШКО-КЊИЖЕВНИ ЛИСТ

РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

| Р са Нар

УЧИТЕЉЕВ РАД У ШКОЛИ И ВАН ЊЕ")

| НАПИСАО МА ВУ О ЈИ

УЧИТЕЉ

БОВ ДЕ

Кад прегледамо историју човечанства видићемо у њој један дуг период када није никако било школе ни учитеља; за тим било је времена када их није било у данашњем смислу ; а најпосле било је и времена, кад се водила дуга борба и полемика меродавних и компетентних личности. о томе, треба ли школе и учитеља или не. Неки су хтели да и у будуће остане као до тада — да сваки своју децу учи како ко зна и уме и чему хоће, или нека им тражи

· учитеља каквога хоће. Други пак хтели су и у томе некога плана и систематичког рада на Форму данашњег уређења школа. — Сада је о томе разговор излишан, јер данас доказивати потребу школа и важност учитеља, зна-

| чило би доказивати важност и потребу знања и науке, а

ко у то данас сумњаг! Школа и данас истина није све-

#) Ова расправа примљена је од Гл. Одбора да се чита на петнаестој. учитељекој скупштини. Али пошто њен писац није могао доћи на време да је чита на скупштини, скупштина је решила да се штампа у „Учитељу“.

' Уредн.

УЧИТЕЉ 5 33