Učitelj

КАКАВ ТРЕБА ДА ЈЕ ШКОЛСКИ НАДЗОРНИК (

са свима врстама школа, да је тачно упознат са њиховим задатком и програмом рада —- управо, да је скроз упознат са самим духом њихове организације и њихова уређења. Нарочито, њему је потребно да познаје све управитељске дужности, јер велики део управитељских дужности спада њему самоме у посао. Ни то није све. Младим учитељима, који сврше Учитељеку Школу, треба врло много упута и савета нарочито у почетку, јер Учитељска Школа, и поред свога озбиљнога уређења, ипак није кадра пустити у свему готове ш потпуно спремне учитеље у друштво.

· Ко сада да пружи младим учитељима и учитељицама потребне савете и потребна упуства у животу и раду, особито у селу, где је учитељ сам“... Ко да га очински посаветује7... Ко да га пријатељеки прихвати и окуражи на посао... Ко други него — школски надзорник. У надзорнику сваки учитељ треба с правом да нађе и искреног пријатеља и правог заштитника и поузданог путовођу, а не само го „етрах и трепет !“ 5

Да је ово најбољи пут, да надзорници придобију учитеље уза се, да им омиле посао, да им појачају љубав к раду. у то не треба ни сумњати, јер су се учитељи наши увек умели прилагодити човеку, који са. њима благо поступа и који их сматра не друкче, већ као своје савезнике у послу и у раду око усавршавања, подизања и неговања наше омладине.

Али, да надзорници наших народних школа појме овај начин руковођења, треба да су поникли из средине самога, учитељства.

У погледу на школу од надзорника треба да се тражи: да одлично познаје дух учитељства, дух народа и омладине његове, дух школе и наставе, дух школских закона и расписа. и т. д. Да познаје потанко историју васпитања и образовања целокупног човечанства и појединих народа — да је једном речју он сам учитељски медијум, она средина, из које ће се