Učitelj

из НЕДАГОШКОГ ИСКУСТВА 461

санстинЕнеа

највише влучајева тумаче речи буквално т. ј. онако како им се кажу, — то ће већина, и при овој речи „сазидао“, мислити, да је дотични владалац узео мистрију и малтер, па сам зазидао цркву или манастир. — За то је најбоље све оне речи, које могу ученике да на веду на погрешно тумачење и изоставити, или заменити каквим подеснијим изразом. У овој прилици најбоље је да се каже: тај и тај владалац дао је новац да се подигне тај и тај манастир, или тај и тај и тај манастир подигнут је о трошку тога и тога владаоца...

вене ————

ЗАБАВА И ПОУКА

КРОЗ МАЧВУ Путовање ученика, ту. разреда основне шиоле код „Саборне Цркве“ у години 1899. ПИШЕ - мих. срРЕТЕНОВИЋ. = рНевнано — непитано;

Знано — вољено. М. Ћ. Милићевић.

(НАСТАВАК)

ЕУ ж ж

Нисмо се били преварили. ЈВеличанствено сунце беше изгрејало. Небо се блиста п ведри а благи јутарњи ваздух испуњавао је својом свежином груди малих путника, које беху пуне и препуне радости.

Брод је међу тим већ био пројурио испод савског моста, дајући путницима, који први пут путују задовољство, што су видели: са каквом вештином и брзином послуга на броду, спушта и диже велики бродов димњак. За мало на смо били одмакли већ толико, докле ни један мој мали