Učitelj
Е-
121
Критички поглед На Данашњи Наставни Програм И план
у нашој основној ШКОЛИ,
(свршетак)
1. Земљописна настава.
Каже се да је испод достојанства човечјег, да живи на земљи, да се е њом окреће, а да о њој не зна ништа, И заиста је тако, Човек треба да упозна земљу.
Ну, у основној школи не треба разумети, да је једини циљ. земљописне наставе саопштавање и памћење географских имена. Не! Задатак је њен разумевање географских односа, јер само то ствара ученицима пнтересовање. |
Да би се у овоме имало успеха, требало би у новом програму друкчије распоредити градиво но што је данас.
Данас се предаје у Ш. разреду Краљевина Србија, а у ЈУ. српске земље. 'То је много градива и онда и нехотице се пада на чисто утврђивање географских имена.
У новом програму треба земљописно градиво распоредити по начелу концентрације наставних предмета у вези с историјом подешавајући да се изучава у исто време оно што долази из историје на реду.
Уз ово би, разуме се, требало приређивати школска путовања.
5. Настава рачунице и геометр. облика.
Ова настава изоштрава мишљење п развија осећања тачности, те васпитном задатку чини великих услуга. Њоме се ученицима пружа пружа прилика, да се тако рећи, свакога часа одлучују на ону страну, на којој су најјаче заступљена начела
истинитости, равномерности и реда. Тиме, пак,/ ученици се. поступно навикавају на "правилно процењивање појединих случа-
јева, а јасно је да се на тај начин вежбају и у одређивању правца.
своје воље.
У настави ових предмета влада строго начело посту пности п природности. Да обим материјала овде је веома нужно пазити. Стари програм не може да задовољи захтев: темељно!
УЧИТЕЉ 9