Učitelj

350

3. Да се доведе закон о пензијама учитељских удовица и сирочади у склад са данашњим законом о народним школама од 1904. године.

Учитељи наши или имају на ове своје захтеве права или не. Треће не може бити. Ако имају права — чекања је било доста; ако немају —- да им се каже да знају, па ће себи тражити другог начина и средства.

Ми не разумемо шта задржава меродавне ПАО да ову ствар већ једном сврше 2!

Истина је да су у нашем парламенту мало незгодне прилике и да велика опозиција смета влади да ради брже са својом већином законодавне послове, али ипак кад се је у оваким истим приликама могло свршити што је требало за професорске приправнике и кад се могао спремити пројекат за уређење свештеничког стања које није баш тако бедно и тако акутно могла су изаћи на дневни ред и ова учитељска питања тим пре што она а у животне интересе њихове.

Питање о млађим учитељима је третирано толико у јавности, да је већ постало и сувише зрело. Да године учитељске службе проведене у приправништву треба признати у године сталне службе констатовало је и само Министарство својим предлогом за законодавно тумачење чл. 81. зак. о нар. школама а и Државни Савет је бившим учитељским приправницима признао то право. Ми држимо да и Народна Скупштина неће имати ништа противу тога тим пре, што је ту у питању задовољење једне праведне и хумане ствари.

Што се тиче признања спорне године старијим учитељима за повишицу о томе је такође писано врло много у јавности а и поједини првостепени судови су се изјаснили да учитељи имају права по закону на то и да им се по уставу не сме одузимати стечено право. Устезање решења овога питања не баца лепу сенку на нашу земљу која жели да уђе у ред модерних демократских држава које заснивају