Učitelj

913

1 мм. је хиљадити део м. 0,001 >

108 Абу А ОИ А 0,010 или 0,01“

20 АЕ О о (0,020 0:02

100 а А ТОВА па О о 00 О 900 о 200 55 Пе (200 ~ 0,2 900 << 59005, а 900. 0,8 900 а 200. 5 Ви 0000. 70.5' пиди пола м 10007, #000055. += 000 МА МЕ

м. М.

м. 2 0 === 010 == 0 200 Ви, == ем == 100 ИМ. 0,2 ==-<0,20 0.200 2лам -= 20 ем. == 2007 ММ. 0,3 930 = 02500 5 5 лим ==). ом. -= 200 Ма. 0,4=—= 040 = 0,400 4:пм. -= 40 ем = 400 мм. 0,5 = 0,50 = 0,500 5 дм.==50 см. = 500 мм.

Овде се јасно види зашто нуле на крају иза десетне запете не вреде.

Упоређивање десетних бројева, проширивање и свођење као и др. обележено је као и код обичних разломака.

Референт ове табеле уз нарочиту препоруку нагласио је: да се ова табела која-носи наслов „Очигледности разломака“ може врло корисно употребити при изучавању разломака. (Види Просв. Гласник за мај 1905. год).

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

А). РЕФЕРАТИ

Нова рачуница за П разред народних школа. По начелима поступтослти и очигледности написао Милутин Отанковић, учитељ. Издање књижаре М. Ив. Живковића и комп. Београд, 1907. год. 98 страна — 6 табака. Цена 0,70 дин.

Ма да је познато, да рачун, по важности својој, заузима друго место међу наставним предметима, који се уче у народној школи, и да су читање, писање и рачунање најпотребнија знања у животу, ипак се, чини нам се, врло олако узима та важност рачунска. То олако узимање важности рачунске наставе узрок је појави многобројних уџбеника од којих би ретко који могао да издржи објективну критику са педагошког и методичког гледишта.

У такве уџбенике спада и ова Нова Рачуница за коју писац