Učitelj

из ШКОЛЕ И ЗА ШКОЛУ Пе 113

2. Нацртајте стуб и на њ привежите змај од хартије, привежите за њ чамац, коња, козу, пса и т. Д.

3. Нацртајте стуб, а редом колица, таљиге, грабуље, виле, три питома зеца, овцу ит. Д.

4. Нацртајте стуб и на њему да седи дете, као да се дете стојећи наслонило на њ, седећи, као да га тресе, старајући се да га извали да га побије у земљу и Т.дД.

Цршање прича “ сшлатова.

Усмено изложене слике и приче, које ће деца цртати, мо. рају у први мах бити необично просте, непосредне и кратке; предавач се мора старати да да што је могуће већу јасност и живост сликама, које се изазивају текстом, но утицати на уображење ученика треба само речима, не треба цршашљ са прегледа.

Да приведем неколико примера згодних прича и стихова.

Један малишан седи на брвну и храни рибе.

Видим стуб, на њ се попела мачка, а око стуба стоји пас.

Код дрвета стоји дечко и пушта ваздушни змај.

Видим, дрвету бежи један малишан, а за њим девојчица, хоће да га престигне.

На стуб је прикован голубарник. У њему живе два голуба. Један голуб стоји на капаку голубарника, а други је полетео за храну младунцима. Младунци су у голубарнику у гнезду.

Високо на грани Веверица чучи У шапама жир држи И на нас гледи.,.

= ж

Студени поточић | Три бела мачета,

Весело жубори, | На јастуку спавају:

На брег зелени | Сви шапе скупили

Све к себи мами. Репове савили.

Птице су слетале, А у сну снивају

Громко цвркутале; Тањирић с млеком!

Пиле и купале се Спавајте слатко,

Песме певале. Мили, једно поред другог,