Učitelj
из ШКОЛЕ и 8А ШКОЛУ 17
Цршање по памћењу м из себе.
Кад разред горњим начином изучи неке покрете, треба се користити добивеном навиком за илустровање каквога текста у смислу оних, које сам раније напоменуо. Например, користите се деци добропознатом игром у „коло“ и предложите им да цртају фигуре играча у „коло“. Напишите на табли опредељења, разних момената игре: бацање лопте, хватање, ударање о патос, трчање за лоптом и нека ваши ученици нацртају све те покрете. Корисно је с ученицима прегледати све цртеже, указати где је покрет правилно нацртан, где није, и зашто. Најбоље је кад учевик сам анализира цртеже под надзором предавача.
Нацртајте на табли стуб и заповедите ученицима да га прецртају и уз њега додаду:
Човека, који стоји на стубу;
Човека, који седи на стубу;
Човека, који се стојећи наслонио на стуб;
Човека, који дрма стуб;
Човека, који се пење на стуб;
Човека, који се, седећи, наслонио уз стуб;
Човека, који скаче око стуба:
Човека, који стоји поред стуба. .
= % »
Следећи покрети такође су погодни за вежбања у цртању покрета на памет:
Дечко прелази преко ограде.
Дечко пушта змаја.
Дечко тера обруч.
Дечко се љуља на љуљашци.
Дечаци играју на пијаци.
Не заборавите да се у разреду користите темама, које доносе са собом поједина годишња времена: цртајте ваздушног змаја, обруч, лопту, кегле, пахуљице снега ит. Д.
Ако какав догађај узбуди умове ваших ученика, користите“ се и том темом ради својих педагошких циљева. ·
Закута Драг. Михаиловић учитељ
(Свршиће се).