Učitelj
466 У чи ве
азбучни ред а непажљив уписује: Антоније, Алекса, Андреја, Алекса, Аврам, Анђелко, Андреја итд. Поред ђачког имена пажљиви упишу и име родитеља (оца, старатеља) па лако и без уписнице потраже дете ако у школу не дође.
И ако је образац школ. дневника јасан опет нико у насловном реду не упише и разред у празнини зато остављеној, те у комбинованим оделењима не зна се одмах у ком је разреду док се не нађе почетак претурајући листове; други, у рубрици првог ђака, онде, где треба изостанке бележити упишу крупно: „Први
азред“ (или који други), и немају где изостанке уписивати. р Р 72 Просто неразмишљање.
Школски дневник је установљен ради бележења изостанака. и месечних ђачких оцена успеха и појединим наставним предметима, а вреди само за годину дана, док се не упишу ови подаци у уписницу. Но, како је дневник докуменат по коме се изричу и казне по чл. 24. зак. 0 Нн. шк., морају се у њ савесно, уредно и правилно уписивати изостанци, јер, — неуредан наставник може одговарати ако је правог за казну предложио а и ако је школску касу својом немарношћу оштетио, или је закон кривицом његовом изигран и илузоран постао. Свака радња државних органа мора имати законску подлогу и пун законски облик. — Наилазио сам: да су изостанци бележени и празничних дана и четвртком после подне. Неки их пишу положеним, неки косим а неки усправним цртицама. Сви пишу плајвазом а крајем месеца не сабирају их. Ретко ко означава оправдане и неоправдане изостанке. — Пошто. је ово врло важно, а може дати повода кривичном и судском процесу то наставник треба да: изостанке бележи положеним црти-. цама, (горе за пре доле за после подне) у одређеном квадратићу — две дневно и једино мастилом; преко оправданих да мастилом напише „о“ а неоправданих „н“ (или какав други знак — „б“, „и“, што значи: оправдан, болестан, извињен, неизвињен и др.); крајем месеца да сабере извињене и у рубрици лево упише збир, а десно. збир неоправданих, ради чега и рубрику ваља узлужно на поло: вине разделити. О неоправданим изостанцима извештава управитеља или одбор као што је већ напред казано кад је било говора о изостајању ђака, а боље је ђачки списак о томе дати управитељу на реверс (знате, има нас свакојаких под овом небесном капом).
У дневник нико не бележи месечне оцене успеха. Позивају се на чл. 25. зак. и о распис, и ако у њима нема ни помена ошколском дневнику, већ се помиње уписница. Две оцене морају