Učitelj

16 у ти вЊ-

После ових напомена о распореду наставне грађе из Рачуна да пређемо на обрађивање исте.

Давно је у Педагогици познато и признато да је главни услов успеха у настави пробудити иншерес код ученика, свакодневно искуство показало је да досадно понављање једног истог угушује интерес, радозналост, и ствара досаду, а да оно што је ново, ако је само разумљиво, буди интерес и код човека и код детета. Ако сте вешт учитељ и кад понављате наставно "градиво, ви ћете мењати начин пропитивања и у само понављање _уносити нечег новог, а то ново даје живота и интереса вашем предавању, иначе ће вам понављање бити праћено пили жагором дечјим, или ако сте и сувише строг према деци, ћутањем у коме се гледа, а не види и слуша а не чује.

Најтежа партија, коју у [У разреду имате да савладате, то су вам десетни разломци и рад са њима. Ту тек треба да се "осети сва моћ развојне наставе и сва вештина ваша да пробудите интерес, да се деца уживе у предавање и заинтересују толико "да, и после гласа звонцета, хитају да реше задатак, који су за-. почели. Већ и са овог гледишта у предавање десетних разломака, " треба унети неке новине, која ће живахнута и вас и децу. Хоћу да кажем ово: онога часа кад почињете десетне разломке, чим вас деца виде с метром у руци и по столу поређане литре и грамове, одмах им се јављају у памети они десиметри, десилитри "итд. који су им пробили уши још од 1 разреда. Они већ осећају монотонију досадног понављања и ви улазите у сувопарно пропитивање губаћи се у ектограмима и десиметрима, који одстра"њују мажњу дечју од онога што је главно и са чиме треба да их упознате првога часа кад дајете појам о десетним разломцима. -С тим многобројним називима појединих делова ви стварате хаос у свести дечијој, деца се моментално буне при писању о опреде. „љивању места, а после свега тога упитајте их: шта је то десетни разломак слабо ће вам ко умети казати.

Давно је педагошка наука начисто са тим: да у један мах " треба савлеђивати само једну тешкоћу, а исто и у методици давно је усвојен онај принцип политички, „подели па владај“. То таком овде, кад ви хоћете да савладате писање свију метарских мера, а нисте раније одвојено утврдили писање десетних бројева, ви савлађујете две тешкоће у један пут. За то где-где можете наћи „да је пређен програм из Рачуна, а ученици не умеју разликовати целе бројове од разломака, нити имај; јасног појма о разломцима