Učitelj
690
УЧИТЕЉ
Ђак ћути. Кад је дошла помоћ са стране и кад је разложено 19 на де-
сетицу и јединице, ђак је израчунао. —
јеве
2. — Колико је од 12 до 202 — Јесте 71.
— Није. Колико је 7 + 1:
— 1-1 јесу 8.
— Е, па, колико треба од 12 до 202 — Треба осам. —
3. — Колико има тројака у шестици 2 — Има три.
— Није. Колико је 2х 3:
— Јесте шест.
— Па колико 2
— Шест.
— Није. Колико је 383:
= 348 јесу 'шест.
— Па колико је тројака %
— Три.
— Није. Колико је 1:+12
— 141 јесте 2.
— Па колико је тројака '
— Две.
— Па две, видим да знаш. 4. — Од 1 узми 42
— Од 1 кад се узме 4 остаје 6. — Није; 1 више.
— Седам.
— Колико јет + 42
— "+ 4 јесу 11.
— Ето, видиш.
5. — Од 20 узми 8:
— Јесте 16.
— Од 10 узми 8:
— Остаје 2.
— И она десетица, колико је: — 10-2 јесу 12.
— Е, па од 20 кад узмеш 82 — Од 20 кад узмем 8 јесте 12.
=
Код једне учитељице |! разр. сви задаци додирују само бро15 и 20. Они су обично резултат, или се од њих почиње.
Чим су деца добила задатак, који даје за резултат други који број, она су се „бунила“.
Ово је свакојако резултат слабог рада и старинског наме-
штања за испит.
»