Učitelj

~“ РИМ

~ (ТИТЕЛ

ОРГАН УЧИТЕЉ. УДРУЖЕЊА У КРАЉ. СРБИЈИ И СВИХ СРПСКИХ УЧИТЕЉА

Излази месечно у све- ЦЕНА ЈЕ ЛИСТУ:

| а скама од 5—6 табака Београд, јануар | За чланове Учитељског | Удружења 5 динара, 1912. ЈЕ бура

остале 10 дин. годишње. За српске школе ван граница Србије 10 круна, а за учитеље 6 круна год.

Претплата се шаље бла-

гајнику Главнога Одбора, св. У Год ХХХ а рукописи уреднику · ђ =

Власник за Учитељско УДРУЖЕЊЕ, | УРЕДНИК ПРЕДСЕДНИК ГЛАВНОГ ОДБОРА | ЂОР ЂЕ с. К ОЈ И Ћ У РАОШ БОАГ'О ЈЕВ И Ћ | УЧИТЕЉ У БЕОГРАДУ.

ИДЕЈЕ: Ј. АМОСА КОМЕНСКОГ 1: ЗАКОН ЕВОЛУЦИЈЕ

Закон поступног развића најпотпуније је изложио Коменски у ХМП и ХУШ глави његове „Велике Дидактике“, а нарочито у глави; „Општим захтевима учења и обучавања, т. ј. на који се начин може најпоузданије учити и друге поучавати, а да је успех поуздан“. Основни тезиси Коменскога, који одређују закон поступног развића. следећи су: а

1) Природа не чини скокова, него иде напред поступно.

2) Пирода полази од лакшег тежем.

8) Природа не лети стрмоглав, него полако иде напред.

4) Природа непрестано иде напред, никада се не зауставља, никада не предузимље нешто ново, напуштајући у исто време оно што је пре започето, него на против ово наставља, допуњује и довршује.

5. Природа почиње цео свој рад од општег, заједничког, а свршава појединим, засебним.

Овим је тезисима Коменски определио и нацртао општи закон поступног развића, какав постоји у природи. Само се по себи разуме, да он, износећи овај закон, који у природи постоји, не издваја његову примену и на самом човеку. По његовом мишљењу најтипичнији знаци поступног развића састоје се у томе, што се све креће напред и шо без скокова, Полако, поступно и То Тако

УЧИТЕЉ 24