Učitelj

840 УЧИТЕЉ

испуни свој задатак, који се састоји у томе, да негује породично васпитање, да омогућава детету радостан живот у друштву, да га развија интелектуално и физички, као и да избегава свеколики школски систем.

Овако уређено забавиште наишло је на велике симпатије грађана и свеколиког учитељства, који су се потпуно ангажовали за увођење овога повога система забавишта. Програм рада у овом новом забавишту јесте овај:

Деца ће се забављати тако, да та забава потпуно одговара њиховим душевним и телесним силама; вежбаће се у развијању и јачању тела, у развијању душевних сила.

Занимање траје 2 сахата пре и 2 сахата по подне, а састоји „Се из ових предмета: |

1. Приповедање прича, басни, библијсках догађаја, који буду одговарали развитку дечјег духа; изговарање за учитељицом кратких и лакших реченица, задавање лаких загонетака, бројање ствари _ и предмета у опште; учење на памет песмица, изрека и песама за певање. При очигледној настави тумачиће се слике и причати о стварима насликаним и предметима у природи.

2. Цртање бојадисаним плајвазом на крутој хартији; ређање малих штапића, кругова и полукругова разне величине, прављење модела од глине, пребирање пасуља. лећа и пиринча.

3. Песмама вежбати природни дар за музику и развијати слух.

4. Будити у деци у опште интерес, који ће им омилити рад у забавишту и развијати љубав према овој установи.

Забавиште има главни школски одмор кад и остале основне и грађанске школе. ;

ЧЕШКА.

Мугосп! гргама 5ројеспозн сезнеро тизеа редасоовкећо о Ргаге — ха ток 1911. —

У Прагу је образовано, још раније, једно педагошко друштво, коме је искључиво задатак прикупљање најсавременијих педагошких књига и неговање модерне педагошке науке. Поред тога, ово друштво има за задатак, да свима педагошким радницима, нардчито учитељима и професорима, указује на резуттате новије педа-