Učitelj
804 ; УЧИТЕЉ
нерада каогод и деца која веома воле кревет, мекушци су, спори и лени створови; може бити ви ћете их дрмати, али нећете их никад потпуно пробудити).
Закључак — Паметан човек створиће себи здраво и окретно тело.
Игијена тела и одело
Увод — Цивилизован човек за разлику од дивљака покрива се хаљинама.
Развијање — Одело заштићује тело од кише, топлоте и хладноће: оно треба дакле да буде прилагођено климату, да је разнолико према земљама и према добу годишњем. Одело треда да је чисто: зарад вашег угледа немојте никад да упрљате одело мастилом и масницама; зарад вашег здравља често мењајте рубље, које је у непосредном додиру с кожом и које се не види (младић који хоће да изгледа лепо са белим чистим оковратником а има прљаве чарапе на ногама, велика је будала).
Одело треба да буде угодно: допустити слободно кретање органима и удовима и не бити за тело сметња и препрека. Млада девојка која, да би изгледала што елегантнија, и сувише стеже свој корзет, права је луда: плућа су стиснута, респирација се врши рђаво, откуда и наступају несвестица и нелагодност; стомак је такође пригњечен отуда рђаво варење, немање апетита, мршавост И подригивање; срце је такође стегнуто, циркулација је рђава, отуда главобоља, црвенило у лицу, пеге по ногама ит.дД. Несрећница, која увек пати и трпи, никад неће ни помислити да окриви своју кокетерију. И доцније кад је деформације њезинога тела буду спречиле да испуњава материнску улогу, узалуд ће проклињати своје некадашње лудирање.
Одело, напослетку, треба да је просто : простота увек добро стоји и увек је грациозна; не идите за модом кад је она смешна; нарочито, ви, младе девојке са села, немојте мајмунисати, подражавајући отменим госпођама из вароши; рђав укус, далеко од тога да украси, чини ружнијим.
Закључак — Одело је начињено за тело, а не тело за одело. Усмена пштања — Зашто треба бити чист» Како се треба прати2 — Зашто радите гимнастику — Може ли човек радити
без одмора, без спавања — Какве су одлике доброг одела» Треба ли увек ићи за модом»
Писмени задатак — Дете које не може изјутра да се дигне, да ли је добар ђаке — Да ли ће оно бити паметан човек» — Заштор