Učitelj

ЛЕТОПИС ОСНОВНЕ ШКОЛЕ 809

јима се креће школски живот у сваком месту, па би њихово мишљење у томе питању било правилно.

А ако и то не би било довољно, нека се о томе важном питању консултују и обласна учитељска друштва, или, још боље, Управа Учит. Удружења, у којој су 30 учитеља-ца који су обишли целу Србију и дошли у Београд из разних крајева Србије. И тада ће, тврдо смо убеђени, то питање бити решено и брзо и правично.

Ја испуних своју дужност, а надлежне молим, да овоме напису поклоне своју пажњу, у интересу школе и њезиних посленика.

Чеда М. Тодоровић, учитељ.

ЛЕТОПИС ОСНОВНЕ ШКОЛЕ.

„Историја је учитељица рода људског“. В. Иго. „Историја је синтакса ума људског“. Б. Кнежевић. (СВРШЕТАК)

Проучавајући спискове књига ; секући многобројне свеске „Про«светног Гласника“ и уређујући их по годинама, везујући сваку годину засебно јаким канапом ; прегледајући, како се у њима каткад ни „службени део“ није читао, и распитујући о ранијем читању књига и листова ван учионице, писац се уверио, како се веома мало пажње књигама поклањало, како од стране учитеља, тако и од стране сељака. И нашавши, да је школска књижница сем 35 књига „Српске Књижевне Задруге“ које је у позније време 2олиција набавила и школи продала, од 1881., до 1897., (дакле за 16 година |) приновила само десеш књига, писац се чуди, како се нико није хтео запитати: Нашто ће нам школа» Зашто је општина подиже» Зашто се она плаћа и одржава» Што шаљемо децу у школу» Шта очекујемо од школе и учитеља» Какви смо ми спрам школе и учитеља, и какви треба да смо» Какви смо међу собом Шта имају деца од нас да виде и научег Какав нам је учитељ» Како да му у раду помогнемо» Како да му човечно, људски кажемо, ако, по нашем мишљењу, греши, јер је и он човек, Србин, син ове земље Како да нам деца не побораве оно што уче у школир Како да омилимо деци рад и учење2 Како да будемо бољи и сретнији и ми, и деца, и остала омладина, и мушко и женског Како