Učitelj

ДИДАКТИКА И МЕТОДИКА 355:

Пешел каже; „Знаци на карти су камен мудрости, али не као камен, коме не достаје мудрост.“ „Они говоре потајним језиком, који разуме само онај, што познаје значај њихов и њихову узајамну везу.“

Ипак, за ученика нема већих тешкоћа у овоме учењу говора са знацима од оних тешкоћа, каквих има при учењу читања. Букварци науче без велике муке слова, мада она немају никакве сличности са својим гласовима, а тако исто мало имају сличности и речи са својим фиксираним појмовима. Деца спајају гласове у речи и реченице и доводе са овим мртвим знацима у везу представе, које су по садржини, дабоме, само ако су деца с почетка навикнута, да са речима или знацима доводе у везу у исто време и ствари, садржину. -

_ (Наставиће се)

Из школског рада

ПРЕДАВАЊЕ ИЗ СРПСКОГ ЈЕЗИКА ЗА ГМ Р. ОСН. ШК.

пен ИЕ •

Обрада чланка из читанке у ТУ разреду – И То ће проћи. | Циљ

Сада ћемо, децо, разговарати и читати о томе како је кажњен: један господар што је мучио свога роба. О чему ћемо сада говорити» Кажи ти! Ти! Ти!

1. Анализа.

Ко се зове сиромах >» — Сиромах се зове онај, који нема имања“ и новаца. Шта мора да чини сиромах, па да заради новацар мора да служи код другога. Како се још зове онај, који служи другогар — Зове се слуга. Како се зове онај, који држи слуге» Зове се господар. Шта даје господар слузи за службу — Даје му

новаца. Колико му даје новаца — Даје му онолико, колико су погодили. Сме ли господар мучити слугуг — Не сме. Зашто несме2 — Не сме зато јер ће бити кажњен» — Ко ће казнити, за

то господара» — Казниће га власт. Ко још може казнити госпо--