Učitelj
440 УЧИТЕЉ
ученик да правилно разматра одношај области према њеном картографском представљању и да представља од области карту и обратно од карте област. Ради овога потребно је да ученици у слободи пореде домовинску карту са домовином све тачку по тачку, како би се природа и слика што више спојили. Вежбе у преношењу из природе на карту и обратно треба за дуже време да се иродужују. Карта онда не остаје за ученике само хартија са линијама, тачкама и „крмачама“ од боја, већ добија одређени облик живе слике од области, која барем приближно одговара стварно" сти. Домовинска карта образује тада кључ за разумевање сваке карте. Према овим основном увођењу у значење картиних знакова није тешко после увести ученике ни у разумевање карте рецимо Краљевине Србије, Босне и Херцеговине, Црне Горе итд. (Свршиће се),
Вам рокр Оба Прије о
ЗАДАЦИ ПЕДАГОШКЕ ПСИХОЛОГИЈЕ
Од Н. РУМЈАНЦЕВА У ПРЕВОДУ Душ. Р. МИХАЈЛОВИЋА. #: И
Под именом Педагошке Психологије подразумева се онај ток у савременој науци о васпитању, који тежи да сазида зграду ове науке на чврстом психолошком темељу. Уверење о потреби заснивања науке у васпитања на психологији спада у ред најпризнатијих принципа у педагогици, и зато-нису потребна нарочита доказивања: У ствари одмах је потпуно јасно: да, као што грађевинар безусловно мора познавати природу материјала од кога хоће да зида, вртар природу биља које хоће да култивише као и квалитет различног земљишта, лекар склоп и функције човечјег тела, које хоће да лечи, — исто тако и педагог мора прво познавати човека као предмет васпитања, а нарочито васпитни објекат — дете, његову при-
роду и законе његовог развића. Средишње место међу свима наукама о човеку заузима наука о његовом душевном животу — Психологија, чије изучавање, заједно са наукама о развићу дечје душе — Генетшичка Психологија, и чини основу педагошког образовања. Ипак треба одмах истаћи, да Педагошка Психологија није прост, механички прилог или при-