Učitelj
ШКОЛСКА ХИГИЈЕНА 663
и лево намешта он мала сместишта за књиге. Он препоручује, да се катедра намести тако, како би по целом своме склопу испољавала учитељеву личност. Дрво може да буде обојено у облику жилица и чворова. Такође могу се употребите и сјајне боје (Газштагђеп); а обрада може да буде и у облику дрвених оквира са испуњеним међу површинама итд. Уз сто иде и складна али угодна столица.
Велике фабрике школских клупа нуде и готових катедра, тако нпр: А Цан (А Саћп) у Берлину, сто у величини 94: 60 см. за 18,50 марака, постоље за 28 мар. итд. Лисрот и комп. (ШИсћгоћ и Со.) у Нидерседлицу Медегзед ; ђе! Пгездеп) лиферује постоље с катедром за 32 марке, а са скрињом (орманом) за 46 м. итд.
(Наставиће се.) а
Учитељев ваншколеки рад
"
"Сретен Динић. РАД НА НАРОДНОМ ПРОСВЕЋИВАЊУ
„Држава и њена иницијатива. — Народ и његове особине за просвећивање. —
Народни просветитељи. — „Лажна и права образованост. -— Кућа — Школа
— Друштво. — Чаршијско васпштање. — Приватна иницијатива — Жива
реч — Књига. — Разне установе за народно просвећивање. — Народни учитшељи. Закључак.
„Не живе људи само о хлебу него ио духу.“ Св. Писмо. „Ви сте со и видело свету,“
„За отаџбину пером, живом речју, делом и добрим примером.“
(Свршетак)
5. Просвећивање народа књигом. О књизи и њеном утицају може бити речи само онде, где је народ писмен. А ми у Србији имамо свега 22'/0 писмених душа у Србији. Све остало које је лишено тога драгоценог просветног средства, писмености, живи у мраку, на Бога и на душу и просвећује се само живом речју. Па и оних 22%0 писмених што их имамо ево како их просвећујемо: Један човек беше дотерао на трг пуна кола врећа неког производа. Ником он не каза шта има у врећама и за то не продаде производ и врати натраг кући. Сви остали који такође беху донели у вре-