Učitelj

Из школског живота 347

1 ако је znala, da |oi dete teško shvaća, videlo se да јој пе бебе milo, da to čuje baš iz mojih usta. Nioi udariše suze na Oči. ;

=— Svako ga veče učim, pa ne može da utubi slova. Ja sam bila prvi đak u školi, pa otkuda da rodim zglupavo dete? Znate, da mi je teško i ubi me sramota, što imam tako glupavo dete... vajkala se јадтса.

__— Месје Кпмесе 7асејо таг — додао зат, удес! da je i ona toga svesna i да ттат розја 5 рате тот i razumnom ženom.

= Хпат, — тебе 1 огате Кесеђот од. — Оп пе маја... — пизша је па тиа. — Од Када је деге розјо u školu i od kako sam se uverila, da |e to naše dete glupavo, neka mi Bog oprosti, nije mi više pred očima ČOVEK, — 10 тесе 1 зуа осајпа окгепци зе | 12вић! зе.

NASM O

Glupavo |e dete gore nego sakato.

Umni je bogalj teži bogali od telesnog bogalja.

Ko želi da bude otac neka ima na umu, da snosi tešku odgovornost za mnogi nedostatak kod dece svoje i neka se trudi da otklanja sve ono, što na podmladak TI{ČĆOV |HOZC ZIO! OZ UMU.

Ono je sretan otac, čija je savest i odgovornost prema doci ČISTO i типа.

Srem. Mitrovica 1921.

НЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

А. Герлахљ. Какђ преподаватђ дђтамљ ариеметику вђ духђ творческаго воспитанја I. Ben. 8? crp. 74. М. 1911. (Може се добити у руским књижарама у Београду по цени од 10 дин.).

Добијање знања је стимул, који удара нарочити печат на стару школу. Активне силе фантазије и мишљења не узимају се у обзир, узвишеног, лепог и доброг. Настава рашчлањава се, цепка и преобраћа уз низ специјалних предмета. Стара школа се