Učitelj

Просветни преглед 417

“го: мајкама, слушкињама, гувернантама, учитељицама и т. Д. Прдродно је да је и програм школе удешен према њеном за-

„љатку и он је највише практичан. Сама школа има велики број

мале деце, која су остала без родитеља и над њима се кандидаткиње спремају за свој посао. Оне их облаче, купају, лече

егују ит. Д. Поред практичне обуке, држе се и теориски ча-

сови из хигијене, домаћинства ит. и На крају курса, који траје годину дана, полажу се испити из праксе и теорије и добија се сведочанство помоћу кога се може ући у какав женски институт за васпитачицу или помоћницу. Сад се покушава

да се такве школе отворе по целој земљи и да се старање о њима повери Женском Друштву или Црвеном Крсту.

Ld ЕНГЛЕСКА.

Школе за усавршавање раденика. _ Ни један закон последњих година није тако уздигао на-

родно васпитање и ни један министар није имао таквог успеха као министар Р!зсћег, који је после огромне борбе

у Парламенту успео да донесе закон „рал-Нте едисаноп“

о обавезној настави оних младих раденика, који су у 14 години изашли из основних школа. Настава за такве младиће

траје 4 године по 280 часова годишње и чећ до сада почеле су да функционишу такве школе само по већим местима као у Лондону, Бирминхаму и т. д.

Издржавање таквих школа пало је нешто на државу а

нешто на општине. Тако истои ђачке таксе дају довољно

прихода а у Лондону постоји нарочити Комитет, који се брине о тим школама и у коме су три госпође главни покретачи рада.

Садашњи министар просвете Туетутап изјавио је, да ће

овакве школе отворити по свима ПАДЈРОНКИМ местима само

када се буду мало побољшале економске прилике. =

ШПАНИЈА.

Психотехнички конгрес Крајем месеца прошле године одржан је у Барселони

други интернационални конгрес за психотехнику на кога је

послала своје представнике Америка, Белгија, Француска, Ен-