Učitelj

Белешке 590

„Не, — вели Едуард, — ја не бих гнездо тако начинио;. ово је и сувише мало. Јаја могу врло лако испасти из њега“.

„Кад 2“

„Па кад дува ветар, — каже Вилхелм. — А после, у TOM:

је гнезду и сувише много јаја. Птица толико много не може ни излећи“.

„Kako To?

„И код наше квочке је тако. Мама каже да кад би јаја лежала једно преко другог, квочка не би могла ни једно пиледа излеже“.

Допунама и исправкама од стране саме деце, ми долазимо ускоро до резултата, да јаја смеју само на дну гнезда лежати, и да у једном гнезду може само онолико јаја бити, колико је птица у стању да излеже. Птица их мора све својом топлотом грејати.

Затим долазе поправке, тзв. завршни рад.

Завршни рад, састоји се у- поправљању погрешно начињених гњезда. Исправља се, такође, и онај случај где је дете ставило јаја различите величине у гнездо. Таква исправка доводи до закључка да једна птица само подједнако велика јаја воси. Једно као друго!

Резулшатш: Овај вачин: 1) побуђује децу да пажљивије посматрају; 2) даје им прилике да се вежбају у логичном мишљењу.

Стога је потребно све онс, што треба да се предаје претходно проткати кроз такав један конкретан пример, који ће условити и изазвати посматрање и мишљење. По ономе што дете буде начинило, учитељ ће моћи контролисати у колико има још непопуњених празнина у посматрачкој и мисаоној способности код детета“

Желети је да ова метода рада и наставе буде примењена у што широј размери и по нашим основним школама, тим пре, што је она већ поодавно ухватила дубоког корена код западних народа и што у пракси показује ванредне резултате.

P: M. =

Пример и његова емоција у моралноме васпитању.

Настава, како се практикује у учењу деце, пружа учитељима