Učitelj

666 Учитељ

странога света и многи, који су је походили, дали су о њој веома похвално мишљење. *

ИТАЛИЈА Дечја изложба.

31 марта ове године отворена је свечано у Милану из„ложба дечјих радова из Италије и колонија. Изложба је била подељена на три дела. У једном делу били су смештени дечји цртежи, у другом дечја скулптура а у трећем разни дечји радови, играчке, карикатуре и т. д. Изложба је била веома интересантна и дала је материјала многим педагозима за студије из дечје психологије, Многи су дечји радови откупљени а многи остављени у разне педагошке и школске музеје.

"= СЈЕДИЊЕНЕ АМЕРИЧКЕ ДРЖАВЕ

Понављање разреда.

Једно од најделикатнијих питања, које се и сада дискутује на педагошком пољу у Сјед. амер. државама, јесте питање: дали поједине ђаке треба оставити или не да понављају разред. Многи конгреси, удружења и конференције бавили су се и баве се овим питањем, али до једног дефинитивног решења још није дошло. Али многе вароши, које имају школску аутономију, то су питање решили на један прост начин, При упису деце у први разред изврши се један мали испит и према томе деца се поделе у три категорије, у три оделења. У прво оделење уводе се са свим бистра деца, у друго оделење деца обичне интелигенције а у треће оделење задоцнела деца. Свако оделење напредује прему својим интелектуалним моћима, али се ни једино дете не оставља да понови разред. Често се дешава да неко дете из задоцнелог оделења доцније нагло разније своју интелектуалну моћ и оно се премешта у друго оделење а то бива и обратно. Формирање деце по оделењима врши се у почетку сваке године. Тако је у многим варошима решен проблем о понављању разреда али је у селима то тешко извести због малог броја и ученика и наставника, те је тај проблем још на дневном реду. Р. М. Ст.