Učitelj
Књижевни преглед 351
да сачува и умножи код деце њихову духовну енергију и да покаже једну нову оријентацију на васпитном пољу.
2. Васпитање мора да поштује дечју индивидуалност а она се може поштовати једном дисциплином, која води ослобођењу духовних способности које су у њему.
3. Сав: васпитни део, који је практичан, мора допустити слободну манифестацију за спонтани интерес дечји који се изражује у његовим различитим ручним, интелектуалним, естетичким, социјалне и др. активностима.
"4, Свако доба има свој специјални карактер и за то треба појединачну и колактивну дисциплину да уреде сзма деца са колаборацијом и помоћу учитељевом а треба појачати и осећање индивидуалне и социјалне одговорности.
5. Егоистичне тежње треба сузбијати а научити дете да ставља своју индивидуалност у службу других.
6. Коедукација полова, коју је Лита нарочито истакла а која значи васпитавање н образовање у заједници, према приликама, дозвољавајући сваком полу да врши један на други слободан утицај.
7. Ново васпитање спрема не само будућег грађанина способног да испуњава своје дужности према ближњима, према рођеној земљи и хуманости, већ нарочито човека свесног људског достојанства. |
А сама Лига, чији је орган горњи часопис, хоће да уведе у школе своје идеале и своје методе, који одговарају њеним принципима; да свори· срдачне односе између васпитача и дечјих родитеља и да ради путем конгреса и часописа на ујединењу васпитача свих земаља, који греде овим принципима.
„Рошг | Еге МоџуеПе“ штампа чланке о практичном васпитању а нарочито савремене чланке из дечје психологије чланке о биогенетичним законима и етапама еволуционизма, 0 радостима у васпитању; чланке о Школи Рада, о програмима и методама нове школе, о аутономији ученика, коедукацији полова, о уметности у школи, ручном раду и његовој служби у васпитању, о природној гимнастици, о школи на слободном ваздуху, о школским колонијама итд. итд.
Појава овога листа учинила је огроман утисак у педагошком свету и скоро сви педагошки часописи у Француској,