Učitelj

аи

Учитељ

· првенство, о силном утицају спорта на душу и даљи развитак

подмладка, чим се само ода спорту. Мање пропада деце из ниже класе, него из средњег стележа, јер се ови последњи радо занимају веслањем и футбалом и т. д. јер та занимања и сувише узбуђују живце.

Спорт, с педагошког гледишта, може се одобрити дозвољеним средствима за то, колико да заинтересујемо децу за физично вежбање. Чим се развије свест о раду, потребно је слабити, па после и са свим оставити спорт пролазећи стваралачком раду и играма не узбуђујући супротне стране од лудог надметања и мржње. Али у сваком случају, понављам, бољи је и спорт, него потпун неред.

· Правилно васпитање мора навићи децу на непрекидно занимање продуктивним радом, наставом и паметним забавама, У дечјем животу, коме је потребно стално кретање, не сме бити празних места. Мало дете може читавим часовима 10нављати једну исту игру, или просто посматрати оно што га окружава, млатарајући ножицама и ручицама. Одрастао човек одмарајући се, може се читавим часовима предавати простом зановетању. Подмладак и младићи не задовољавају се простим играма мале деце, нити нерадом маторих; они траже јаких и силних осећања и ако им време није ничим заузето, они га проводе према своме избору, који се већином противи захтеву

· правилног васпитања. _ Друштво се мора побринути о томе, да деца не остају

дуже времена без посла, забаве и контроле. Ако друштво сматра својом дужношћу васпитање деце, оно се не сме уклањати од те дужности за цело време лета. Између зиме и лета не мора бити те провалије, каква је данас. Неопходно је умањити превелики рад преко зиме и део рада пренети на лето, да би попунили празно време код деце и избегли неправилне скокове у васпитању и настави. Ракинац | Мих. К. Станојевић, (пожеревач.) учитељ.

наш