Učitelj

Педагошки преглед 201

удаље одмах. Наш задатак у овом практичном погледу био је дакле, да се утврди, колико се може помоћи психолошком испитивању интелигенције при негативном поступку при избору ђака. - «

Десет типова нађоше примене при нашим покушајима за испитивање интелигенције теоретски. Идеја је узета из нема: чког американског типа, само сам покушао да јој дам нов облик. Били су ови задаци:

1. Навести логичку супротност за 25 појмова.

2. Појмови аналогије, 50 задатака.

3. Тип допуњавања.

4. Тип свеза.

5. Допунити шест непотпуних рачунских задатака.

6. Апсурдности (наш излет за Карлштајн).

7. Тип комбинсвања.

а) из двеју речи 6) из три речи.

:8. Мојманов тип: начинити причу из датих последњих речи.

9. Девет примењених рачунских задатака.

10. Наћи поуку и згодан натпис за 6. бајки.

По овоме типу испитани су у почетку школске године око 700 ђака у старости просечно од 11. година и то дечаци т девојчице, претежно из најнижих разреда реалних гимназија у сравњењу с њиховим вршњацима у два прва разреда графанске школе. |

Разрађивање добивеног материјала добро је пошло, пошто се мора сачувати при прцењивању укупних радова једна мера; и на основу добивеног искуства из мога разреда могу саопштити за сада ово: резултат нашег испитивања је уопште задовољавајући и при поређењу, налази се, да се низови у почетку подударају с онима на крају рада. Дакле, смемо се Надати, да ће се по свем угледу наћи јовољно погодних помоЋнних средстава за ову нашу сврху — свакојако под једним условом, ако то буде опрезно предузео психолошки извежбан испитивач. ·

IV. Педопатолошки одсек (доцент К. Непот, директор ЕгпезНпит5-а) удешен је у американском смислу као „Рзусћо"овса! Сише“. Доцент Херфорт удесио је с почетка у институту амбулаторијум за нервозну децу и ону која духовно па-