Učitelj
Педагошки преглед 463
гогике, психологија, дидактика, школска хигијена и законодавство и администрација. Од необавезних предмета учило се: новија италијанска литература и историја италијанског је дињења. ; Нови министар просвете Ђовани Њентиле, који је предузео целокупну реформу школства у Италији, укинуо [је Педагошке Школе и на место њих установио два Виша Учитељска Института: један у Риму а други Фиоренцији.
Из Уредбе, која се налази пред нама, видимс даје тим Институтима двојак циљ:
а) да припреме учитеље основних школа за школске управитеље и школске надзорнике, и
6) да ученике учитељских школа припреми за наставнике литерарних дисциплина по средњим школама.
Институти имају ранг Универзитета и дају три врсте диплома :
а) диплому за наставнике италијанског језика, латинског језика, историје и географије по нижим средњим школама и историје и географије по Учитељским Школама.
6) диплому за наставнике педагогике и философије по Учитељским Школама и за надзорнике нар. школа, и
в) диплому за управитеље основних школа.
Учење на Институту траје четири године само диплома за управитеље основних школа добија се после две године учења.
Програм на Институту састоји се из обавезних и необавезних предмета. Обавезни су предмети : философија, историја философије, педагогика, талијански и латински језик са књижевношћу, историја и географија. Необавезни су предмети: француски, немачки и енглески језик са књижевношћу, устав, школска хигијена и законодавство.
У прву годину Института уписују се они ученици, који су положили учитељски испит зрелости, који положе нарочити пријемни испит за ову школу и који нису старији од 30 година. У Институт се прима само одређени број ученика.
Управу Института сачињавају:
а) Директор, кога изабере Главни Просветни Савет и који се поставља краљевим указом. Његова функција траје две године и избор се понавља.