Učitelj

696 У чите љ

тичких обавештења А да би ти бдући стални школски надзорници могли успешно вршити свој деликатни задатак, он тражи да они имају јачу општу и стручну спрему. Говорећи о данашњем привременом школском надзору, он вели, да међу школским надзорницима има врло добрих и спремних просветвих и националних радника; али тако исто, вели, има и слачбијих, чији избор није био најбољи, школски надзоо несме да «се изопачи у полицијски и да од учитеља ствара политички оруђа. Школски надзорници не треба да гледају на учитеље са висине нити да вређају и тиранишу напредније учитеље“

На жалост таквих немилих појава било је доста. Али, ми се надамо, да ће ускоро свршени слушаоци Више Педагошке школе моћи да задовоље све оне главне условг, које захтева један добри и стални школски надзор. —

Ето, то је, у главним потезима преглед садржине овог занимљивог и особитог педагошког дела, у коме г. Протић, као одлични познавалац, критички расправља разноврсна питања из области васпитног и просветног рада. Сва та питања имају велике актуелне вредности, а многе тачне мисли ува-' женог аутора, неоспорно, повољно ће утицати на израду "бољих и савременијих школских закона. Г. Протић пише јасним

и живим стилом, а излагања су му убедљива и сугестивна.' |

У целом делу трудио се је да буде објективан; он је увек био вођен идејом моралног и националног васпитања.

Ми са задовољством препоручујемо ову одличну „Практичку Педагогику“ свима наставницима и родитељима. У њој ће они наћи много нових података и педагошких обавештења, који ће им бати од стварне користи у интелектуалном и моралном васпитању наше омладине.

Београд, Х. П. Милошевић.

В) СТРАНИХ Талијанских | Члана! Мазсоп!: Да рагсојовга деПа јапсшпПегга. (Психологија детињства). МПапо Стр. 182. Цена 15 лира.

У „Педагошкој Библиотеци“, коју издаје књижара Ви-_ ларди у Милану, изашла је једна врло добра „Психологија де-' тињства“, која се својом обрадом доста разликује од осталих књига те врсте у Италији.