Učitelj
Методика 45
питаника као ни методе науке о васпитању, то је велики грех. Није доста бити добар познавалац једне области људског знања, владати широком ерудицијом а не умети то своје знање оживети, учинити га плодним преносећи га на омладину. Богаство ма које врсте материјално или интелектуално мртво је ако оно не доспе у широке народне масе да га оживотворе. Зато потражимо најбоље путове и начин како да се стечено знање што лакше и потпуније преда генерацијама у наслеђе, те да на њему зида темеље народног напретка. Наставник који ради на васпитању и образовању омладине, дужан је да прати сваки покрет и све правце који раде на томе да нам овај посао учине лакшим и целисходнијим. Када би сваки од нас остао на ономе знању и оној спреми коју је изнео из школе онда би ми брзо дошли до убеђења: да нам је школа врло мало користила. Живот се обнавља, свет еволуира а са њиме и сва схватања о човеку уопште па и о циљевима и начину васпитања. Сваки период има своје новине и своје идеје а човек је дужан да за њима иде, за њима се креће, њих упознава и примењује. Ти психички преокрети нарочито ничу после великих потреса у људском друштву, после револуција, ратова и т. д. Па и овај велики катастрофалан рат, који је целу Европу бацио у пламен и на жртвенику оборио 10 милиона људи, најпродуктивније људске снаге није остао без последица. Стара и прератна идеологија. долази у сукоб са последицама које су никле после нечувеног судара народа. Разочарана Европа у резултатима своје пре ратне културе почела се питати: да ли и сам начин дотадашњег васпитања није донекле узрок овом неуспеху и њеној трагедији. Четири године она је била пример незабележеног варварства како у уништавању човека тако и свих његових културних тековина. С правом су се морали запитати и педагози, да ли и они не носе један велики део одговорности зато пошто су они давали правац васпитању читавих поколења. И судећи према тежњама за реформом васпитања изгледа да су прећутно признали: да је прератно васпитање омладине промашило свој циљ; јер свакако да су људи још у детињству били упућени на правилан пут претпоставља се да човечанство не би прошло кроз оно горко искушење које · му је наметнуо Европски Рат. Да је школа још у детињству