Učitelj
Методика 53
Сваки се мало насмешио прочитавши ове стихове па ревносно легао на посао. Већ смо на крају часа. Сви су го"тово нацртали дрво на њему врапца, понеки и одељак (део теке сеоске куће) куће а испод дрвета мачку, али стојећи по„дигнуте главе — али по ставу да тешко гледалац може уочити да је то баш мачка. Цртежи жу сви и чисти и лепи који са. више а који са мање живота, | али цртеж Милића — иначе «одличног ученика али не тако и вештог цртача, у овом је ванредно успео. Његова мачка чучи, главом окренуте самоме врапцу, повијеног репа, невешта изгледа уопште са изразом за који се збиља може рећи да је само њој својствен.
Другом опет приликом, Сл. 4. — Врабац и мачка. зизведем једнога ђака, дам му лист хартије и наредим му да са надуваним образима пири ју њега. Позовем децу да цртају свога друга како надуваних “образа ваздухом покреће хартију. Ни један није успео да да прави израз устима сем малога Николе. Он црта дете скоро адувених образа — са једном кривом и маркантном цртом која збиља казује све, и на којој лежи сав смисао овога акта, 'Изненађен овим успехом позивам га да то исто нацрта и на "табли. Ја држим његов рад у руции посматрам. „Дајте ми та да прецртам би ће ми лакше“ вели ми Никола. Остави ти 'ово мени да још мало боље разгледам а ти ћеш свакако још и лепше нацртати, Он даље није наваљивао него отпоче рад. ИМ шта сам видео резултат је био опет исти. Па која црта жазује да ти друг дува у хартију. „Ова“ показа он правилну "оштро извучену вијугу поред уста.
Са ова два примерка хтео сам само потврдити оно што мало пре наведосмо а то је: да дете уноси у цртеж и сву своју интелигенцију и да његови потези руке нису случајни, но свесни и вољни (покажи).
Фебруара месеца прошле године били смо прешли скоро "буквар. Написах на табли реч „вила“. Неколико њих прочитају