Učitelj
56 Учитељ
тако тражити ими скице домаћих животиња: пса, мачке, коња, краве, кокошке, гуске, пловке и т. Д.
Особито задовољство ствара деци цртање са бојицама. Али то је мало сложенији посао. Да би се то постигло и успешно изводило разред је установио т.3. штедњу за „Ручни рад“; Ту сваки ученик улаже по 1 дин. месечно и из тих новаца купи се за сваког ученика по једна тацна, четкица и писаљка Ме 3, што све стоји у школском орману. Сем тога купе се и колачићи посне боје. Ситно се истуцају и потопе у стакленца пуна воде. Ту се она растопе и тако чувају у орману. Таквих стакленцета има 5—6 Чим су ученици успели да нацртају неки цртеж па би ради да га и бојама оживе, ученицима се разделе тацнице и четкице а наставник са фла шицама залази и сипа у сваку тацну по неку бојицу. Ако су потребне рецимо три боје, он ће насути у једну трећину тацнице једну боју, у другу, другу боју, а у трећу, трећу боју. Наравно да се предходно морају деца упутити да боју лепо и подједнако растерују и да је подједнако мешају. Када буду готови са употребом једне боје, онда се међусобно мењају са бојама и раде даље. (7-111-26.)
И ако је ово бојење скопчано са већим наставничким трудом, много већом пажњом да деца очувају чистоту рада и да вешто рукују бојицом — ипак му треба поклонити сву пажњу јер одговара дечијој природи, ствара им радост и особити интерес за цртањем.
Цртање у Примени српског језика. Приликом читања букварског штива најбоље се проверава дечије схватање цртањем. Да би цртање било у што широј примени у | раз. када за то има највише и времена а највише и интереса, ја