Učitelj

Из школске организације 445,

У зуоје življenje? Kje sem bil prej? Kje sem bil pred tolikimi leti? Uganka' bitnosti v preteklosti muči otroka, da se vedno viača k vprašanjem. Sa razvajenega in oboževanega ођока, ki tvori središče mišljenja in dela staršev in okolice, je nepojam- . ljivo, kako so starši mogli živeti brez njega. Koga, kaj so imeli prud njegovim rojstvom? Je bilo to sploh mogoče? Pravijo, da so še ljubeči pari talki, da menijo, da so že v prefeklosti bili edini v:fem. in oneml, ргедпо „5о зе пази“. — Теши nasproti se nekterikrat uganka — pri bolj metafizično raspoloženih otrokih — ukvarja s prejšnjo eksistenco zunanjega šveta. Misel na zemljoin nebo nas je vse premotila, kakor fudi druge ljudi, ki so živeli pred nami ali še bodo za nami. Toda tudi tukaj se, izuzemši morebiti modroslovca, privodimo uganki; otroci pa so globoko prešinjoni od tega navideznega nasproistva. Često upravlja otrok tudi teološke ideje, da najde pot iz skrivnosti prejšne eksistence. Legenda, da so bili otroci prinešeni iz neba, је Тера 1п verjetna ter pomaga ofroku iz zadrege, ko razmišlja o svoje eksistenci, kaj in kje je bil, predno je prišel na (ta) svet. Ta misel podaljša njegovo eksistenco takorekoč — nazaj.

Pa tudi o času, t. j. o čosovnem prostoru пшајо окос!, узај 24! зе (ако, хејо педојоспе ideje. Njihov duh se v začetku ne more povspeti do abstrakcije časa ali trajnosti ter njegovih enakomernih delov dnej, tednov in mesecu. O dnevih govorijo, kakor da bi bili to gibajoče se, premakljive stvari. Tako govorijo O„danes“, včeraj, jutri ki jih rabijo za izražanje sedanjosti, preteklosti in prihodnjosti. Ravno tako čudno je, da otroci nemajo primernih predstav o naših časo nih merah.

ИЗ ШКОЛСКЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ

Радиша М. Стефановић — Београд

Организација дечјег забавишта.

|. Школска зграда. Живот је посведочио тврђење хигијене и педагогике, да су зграде у којима људи живе од великог утицаја на. телесно и духовно здравље њихово. То што вреди за људе,