Učitelj
520 Учитељ
Циришким школама откривена су многа сигурна места и напредне тежње. Човек овде добија утисак да је овде постигнуто много од онога што Немци и Аустријанци још траже. Основним школама управљају способни савети уместо принципала; дечји вртови су изванредно слободни и добро снабдевени за дечје активности; другарство и поверење узимају место дисциплине; настава базира на стварности у широком опсегу и у елементарним и секундарним школама наћи ће се добрих примера за стваралачки изражај у уметности и ручном раду; коедукација је општа у почетној школи и траје за сву децу за 6 година, такође у секундарној школи која прима све ученике изузев дечаке који желе да ступе у који други тип више школе.
По овако кратком прегледу не може се тачно судити о свакој школи, али може послужити да покаже јасне квалитете, које привлаче пажњу неколико испитивача и да истакне опсег
тенденција које чине сваку школу друкчијом — свака је за један потпуни свет. | (The New Era). Apar. A. M.
ИЗ ШКОЛСКОГ РАДА
Арсеније Ђ. Јовановић, уч. [> Водно — Скопље.
Предавање из Геометрије у Ш. разр. осн. школе
Методска јединица: „Граве џ криве линије“. Наставна средства: конац, шесшар, прав лењир, шроугаоник (лењир), мешар, мали обруч, и id. 0. | ;
1. Седите! Пазите децо! Какав облик има, ова наша учионица» — (Наша учионица има облик четвороугла коцке). Колико има странаг — А колико ивицар — Ко хоће да нам покаже неку усправну ивицу» — А ко хоће неку положену» На шта личе ивице — (Ивице личе на положене и усправне линије). Још на какве линије може да личи ивицар —- Кад би личила на косу линију, ова усправна ивица» —