Učitelj

526 Учитељ

JOU А И НА АЕН

просветно, па у већини случајева и чисто научно предавање

не сматра успелим ако није пропраћено филмом или дијапозитивима. гв) Како да дођемо до потребног броја наставних и кулшурно просвешних филмова U кинемотографских апарата 2

Кад смо, у најкраћим потезима, утврдили да је филм годличан помагач и сарадник, како на пољу васпитања и наставе у школи, тако и на пољу народног просвећивања онда се морамо запитати: како да наше школе, које су у исто време и непосредни културни расадници у народу, дођу до потребног броја наставних и културно просветних филмова и кинемотограф. апарата Идеално би било кад би свак школа, из својих срестава, могла купити по један кино-апарат и потребан број наставних и културно-просветних филмова и кад би сваки учитељ могао и умео апаратом и филмовима "руковати држави народним самоуправама (обласној, среској и општинској Формулисани предлози у том смислу били би ови: |

1) Да држава, односно Мин. Просвете у споразуму са Мин. Народног Здравља и Мин. Пољопривреде, преко стручњака и признатих културно просв. радника, организује израду и набавку наставних и културно просветних филмова. који би се школама и културно просветним установама давали бесплатно. Држава би такође сваком школском срезу (школ. надзорнику) ставила на расположење по један кинемотогр. апарат, таквога типа који се може лако преносити и послужити и у оним местима где нема електричне светлости. Захваљујући напретку технике таквих апарата има више и ми их овде нећемо набрајати. Кад би свако надзорништво имало само по један кинемотограф, апарат и најнужнији број наставних и културно просв. филмова, оно би их, по напред утврђеном плану давало свима школама на приказ. Учитељи би, поред наставних и васпитних филмова које би приказивали ђацима имали приказати и културно просветне народу. Правилником би се регулисало да се и апарат и филмови, могу ставити на расположење и сваком другом културно просветном раднику који би се њима хтео послужити при држању културно просветних предавања за народ.