Učitelj

24 Учитељ

Национализацију наставе изложио је Буланже на учитељском Конгресу у Рену 1928. г. овим речима:

„Национализација наставе значи јавну службу. Држава је та која води пуно старање о њој. Она значи у исто време обнову ове службе, саобразно вољи радничког синдикализма. Другим речима она значи, ујединити, упростити, сагласити наш школски систем и школских институција који свак осуђује као неуједињен. „Резолуција коју је предложио извештач и примљена на конгресу овако гласи:

Нацинални синдикат, саобразно својим ранијим одлукама за Национализацију наставе сматра националну школу као најпогоднију да развије хармонијски, социјални дух и да осигура индивидуалну и социјалну ПИ ЛУ грађана слободне демократије:

Позива се, да нова школа треба да се заснива на трострукој утакмици Државе, грађана и наставника подвргнуте контроли Нације. Ови принципи зајемчавају на један мах слободно развиће дечјих знања, поштовање свачијег убеђења и независност наставника (РАСНОЈ и зајемчавају свакоме максимум користи.

Сматрајући, да идеја саме национализације мора да се повлачи кроз све школске установе, и да без икаквог изузетка буду све национализоване, у Држави се не може дозволити постојање приватних школских установа, у старом смислу речи, што ће рећи ненационализираних.

Да је Лаицитет школе заснован на љубави грађана једних према другим, апсолутном поштовању свачијег убеђења, узајамној толеранцији, упражњавању потпуне слободе једино способан да у хармонију постави народно васпитање са напретком модерне мисли.

Према томе изјављује: да потпуна национализаци ја наставе може се осигурати само систематским васпитањем, приступачно свима, а поштеђено од свих утицаја који га могу одвести на странпутицу, а против националног јединства. Према томе сматра потребним изјавити, да се реорганизација | службе спроведе на следећим идејама:

а) Све наставне (просветне) установе имају бити национализоване. Према томе више не може постојати приватних школа ван контроле државне, родитељске и наставничке.