Učitelj

368 Учитељ

на прљавом носу слободно дисати и мирисатир» Чиме треба бри-

сати нос» (Марамицом). — Имате ли сви марамицер Ко нема

треба набавити. Је ли добро прстима чачкати нос Зашто» Грубо и пречишћено понављање.

П Уочавање разлике између истинског носа, слике и речи Извадите букваре! Отворите код осе! Коју слику имате

с десне стране» (Слику носа). — Какав је ово носу буквару 2 (Насликан). — А какв је овај (учитељ показује на свој нос)» (Истински). — Реците сви нос! Шта је сад то што смо казали» (Реч).

шШ Елементовање Седите право! Пазите! Учитељ изговори нос. Шта сам сада

казао» (Нос). — Шта је то што сам казао (Реч). — Изговори ту реч ти! Ти! Ти! Отпевај ту реч по гласове! (1,5. .о).. -- Ој певајте сви! (Н...0...с). — Који је први глас у овој речи» Који

је други» А који је последњи 2 .

Смислите реч, која се почиње са „н“! (Нос, нана итд.). Смислите реч, која у средини има глас „н“! (Ана, она, оно ИтД.). —- Најзад смислите коју реч која има на крају глас | (О син, сан ит. д.). Колико гласова чујемо при изговору речи нос» Које смо гласове до сад училиг (и, а, с, о). — Колико нам је слова потребно да напишемо реч нос» Која слова у речи нос знамо писати и читати» А која не знамог Шта ћемо сада учити» (Сада ћемо учити како се пише и чита „н“). — Поновити циљ.

ТУ Писање слова

а) Писање на школској табли

У тесној празнини на школској табли учитељ напише правилно и лепо слово „н“. При писању заузме такав положај да ђаци уоче сваки покрет његове руке.

Које сам слово написао Коју. сам црту најпре написао 2 А како сам је написао» Коју сам црту написао после њег Како сам њу написао» Која се црта пише после ње» Како се она пише» А коју сам црту најзад написао> Са колико се црта пише слово „и“ Које суг Ђак ређа, а учитељ ради уочавања делова из којих је састављено слово „н“ — пише на школској табли, одмах испод „н , све његове делове.

Изађи ти! Избриши таблу! Напиши пажљиво и лепо косу црту у тесној празнини до половине исте! Сад напиши усправну која ће додиривати косу црту! Напиши усправну у десно савијену! И најзад напиши положену, која ће везивати ове две усправне! Шта је то што си написао» Изађи ти! Напиши слово

„н“! Учитељ изводи још неколико ака, ради писања слова он 2