Učitelj

210 Учитељ

21800 УВА А АРНО ОВИ и а НИ НИ НЕ

не само саставе, него и дечје игре с певањем и без певања, хорске песме, декламације, националне позоришне комаде и др. Ти програми, пошто би били општег и обавезног карактера, јесу од ванредног значаја за духовно сљубљавање нашег троименог народа; они би учинили, да цео наш југословенски народ дише једним духом, осећа једним срцем: да буде: „јединства мишљу прожмен, изаткан“. То би био народни и државни задатак просветних народних радника. То је пут, на ком би учитељство побрало неподељене симпатије и љубав свих мислених и добронамерних људи наше уједињене земље.

На завршетку да рекнемо реч-две о оделу вежбача и вежбачица. Одело треба да је лаком једнообразно. Вежбачи треба да имају кратке панталонице или чакшире и једнобојну кошуљу. На ногама лаку обућу, патике или боси. Ученице: лаку хаљиницу, такође све једнобојну.

у

ПЕДАГОШКО-ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД

Да ли је могућа теорија образовања као наука»

од Цветка Ђ. Поповића

|

У прошлом чланку изнели смо излагање др. Блетнера који оспорава могућност теорије образовања као науке уопште, а посебно с обзиром на теорију образовања др. Кершенштајнера. Критика је у главном била управљена на Кершенштајнеров идеал образовања (стварно треба да стоји: идеја

образовања) за који др. Блетнер тврди да нема опште важење и да је далеко од тога да важи као опште човечански и за сва времена и просторе. Да чујемо одбрану др. Кершенштајнера.

У расправама о образовању и теорији образовања врло. се често замењују појмови идеал образовања и идеја образовања, вредност и добро и др. а код др. Блетнера то је готово правило. Отуда кад би се у његовој критици заменили појмови и поставили на своја места, цела критика не би имала. смисла, јер би многе ствари само потврдила, а које је хтела да обори.

Идеја образовања не може имати једну потпуно реалну дефиницију, као што је немају и многе друге идеје (на пр.